Kita Tak Kalah .. Cuma Tak Menang - .

Monday 6 May 2013

Kita Tak Kalah .. Cuma Tak Menang

Assalammualaikum

Sisa-sisa bahang kepanasan PILIHAN-RAYA masih  belum hilang .. kalau bukak-bukak Facebook je..belambak2 new feed mengenai PILIHAN RAYA semalam .. Jaja pon tidak melepaskan peluang utk up status pasai PRU-13.. hihihi.. i noe...ramai yg cemuiihh bila kami2 asik update status pasai PRU..hihi..beb..normal la tu..Pilihan Raya .. mesti la update pasal politik .. xkan nak update pasai RAYA AIDILFITRI pulak .. alaaa.. 5 tahun sekali kowt....update status2 politik tegar nie...itu pon korang dah bising ye..yang hari-hari Jaja baca status2 jiwang korang memuji pasangan chenta memasing naik loya tekak ni xpe plak kan..hohoho
Sebagaimana yang kita sedia maklum , Kerajaan Persekutuan masih lagi disandang oleh BARISAN NASIONAL .. tahniah di ucapkan .. even banyak kejadian-kejadian yang tidak diingini berlaku semasa proses mengundi & pengiraan undi .. tidak mengapa... la tahzan .. jangan bersedih para penyokong ulama' .. kita bukan KALAH sebenarnya .. tapi cuma kita tak ada rezeki untuk menang ... :') xpa...InShaaAllah ada rezeki 1 hari nanti...mungkin Pembangkang pula akan memerintah..siapa yang tahu kan.. :)
So , dengan naik nya PM NAJIB RAZAK sekali lagi .. kami sebagai rakyat Malaysia sangatlah berharap..agar..JANJI-JANJI MANIFESTO itu semua dikotakan .. tepati janji anda... :)
Berbalik pada status politik ya...dah lama betul Jaja perhatikan seorang perempuan ni .. cukup la sekadar tahun capitalnya sahaja .. kita panggil dia E oke...setahu Jaja , dia ni memang pro BN.. Mak dia pulak PUTERI UMNO dan dia duduk di FELDA ... nape Jaja perhatikan dia ? hihih...dia ni jenis nak berpolitik , tapi xpandai nak mencetuskan sesuatu perkara .. nape Jaja cakap camtu ? ok..sebabnya..setiap kali Jaja update status mengenai politik .. dia akan up status dia pulak .. memang la dia x mention nama Jaja kat situ.. tapi di status dia tu , dia berbalaskan balik kenyataan yang Jaja nyatakan tu..macam dia menyangkal la..hihihi..Jaja xkisah..sebab Jaja rasa itu style budak-budak .. sampai la satu masa dah naik menyampah pulak bila dia dah berani nak menghina bagai .. then mengklasifikasikan pro-PAS / pro-PR sebagai WARTAWAN X BERTAULIAH ... hihi..dunia-dunia..macam2..
Sebelum pilihan raya semakin hampir...kita dikejutkan dengan kejadian di Lahad Datu kan ? so,masa tu memang pelbagai andaian yg bersangkut-paut dengan politik lah keluar .. last-last dia up status..suruh angkat senapang pegi berperang dekat sana... hihi..macam-macam la...cik kak...nak berjihad ke jalan Allah..xsemestinya kita WAJIB mengangkat SENJATA dan pergi ke medan perang.. :D lepas tu x semena-mena kita dihalau utk keluar dari Malaysia... :) bila diperhatikan , mereka-mereka yang golongan seperti di atas ni..ada semangat-semangat utk berpolitik , berdebat dan sebagainya .. tapi,ilmu di dada tidak mencukupi utk mengemukakan hujah-hujah .. xpe... banyakkan membaca...perbanyakkan buat research... :)
ok..abaikanlah golongan-golongan sebegini .. Jaja tahu..dia sangatlah FRUST sebab BATU PAHAT dipegang oleh PKR .. tambah2 menyakitkan hati dia..negeri tempat dia study ni..SELANGOR .. dipegang oleh pembangkak..hhuhu..dah2..jom kita proceed balik MANIFESTO yg dijanjikan oleh Kerajaan Persekutuan
Diharap semuga terlaksana semua yang dijanjikan .. jangan tertinggal walaupun satu... :) terima kasih !
Kesimpulannya , negeri-negeri yang dipegang oleh pembangkang adalah SELANGOR , KELANTAN dan PULAU PINANG .. Bagi Jaja even pembangkang x dapat memerintah Kerajaan Persekutuan .. dan hanya memperolehi 3 Kerajaan Negeri ..Jaja sangatlah beruntung dan cukup berbangga kerana SELANGOR masih lagi kekal dibawah perintah kita .. Alhamdulillah..syukur ... jadi ustaz-ustaz masih dibenarkan utk memeriahkan masjid-masjid di sekitar Shah Alam ... :')
Walaupun kemenangan bukan berpihak pada kita ... Jaja masih lagi berpegang teguh dengan parti politik yang Jaja sokong sebelum ni ! takbiir !
Akhir kata .. Jaja malas disebabkan politik .. hilang kawan dan sebagainya...jadilah seorang yg matured .. bersesuaian dengan umur..yang boleh memikirkan yang mana satu baik ataupun tidak . Utk yg rasa Jaja ni terlalu menyemak dan taksub pada politik .. Dipersilakan utk meremovekan diri sendiri daripada sakit hati dan memaki hamun ... ^_^
Tuan Guru Nik Aziz bukan lagi Menteri Besar di Kelantan .. mungkin kerana usianya yg sudah menjangkau 80-an dan dah xb'upaya lagi utk bertugas..maka jawatan MB Kelantan tersebut telah diberikan kepada Datuk Ahmad Yakob  setelah dari 1990 Kelantan diperintah oleh TGNA ..
Meski pun begitu .. TGNA & DSAI masih lagi di hati Jaja... Takbirrr !!
Sayu rasa bila baca amanat TGNA
TGNA ulama yg diiktiraf...jangan la menghina beliau ... tolak ketepi jawatan beliau dalam Parti Politik .. pandanglah beliau seperti ulama biasa....andaikan tu ayah / datuk korang... :( korang hina dan memaki .. Ya Allah ..... :( bagi yang JAHIL apa hukumnya menghina ulama' anda dijemput utk membaca info mengenai perkara tersebut di SINI .. semoga tidak terkeluar dari landasan agama Islam .. Nauzubillahminzalik..

No comments: