June 2013 - .

Tuesday, 4 June 2013

Helah Untuk Ke Syurga !

Tuesday, June 04, 2013 5
Helah Untuk Ke Syurga !
Assalammualaikum
Tadi Jaja bukak FB .. dok scrool la news feed dari atas ke bawah..bawah ke atas..nampak la gambar duit banyak2..mula2 dok wat bodo je..tp asik nampak gambar duit yg berterabur ni je..hati pun tertanya2..kenapa la agaknya kan..hihi..so..Jaja pon tekan la..nk baca kisahnya..
Serius Jaja cakap..first time baca ni..terus tegak berdiri bulu roma ni .. meremang je ni haa...Ada sorang hamba Allah ni .. berkesempatan untuk membantu ayah dia mengira duit tabung masjid .. pastu , dia ternampak la satu duit RM1 ni .. digulung macam dalam bulatan kuning kat atas ni .. dia pon ckp kat ayah dia.."Ada gak orang dok balut cmni kan" .. Rupa-rupanya , dalam duit RM1 yg digulung ni .. ada RM10 .. Ayah dia pon cakap .. tiap-tiap minggu mesti ada satu duit cmni ..
So , si penulis ni pon terfikir mungkin penderma ni untuk menjadi mangsa digelar 'riak' .. tengok..tu ni la dinamanya helah ke syurga.. :)
Anda pula bagaimana ^_^