2011 - .

Friday, 30 December 2011

Drama = Gemersik Kalbu

Friday, December 30, 2011 1
Drama = Gemersik Kalbu


Assalammualaikum !
.
.
.
.
.
.
.


Lepas tamatnya cita Tentang Dhia adaptasi novel oleh Syud..
kita akan didatangkan lagi dengan cerita..adaptasi novel..oleh Anis Ayuni pulak..
tajuk?Gemersik Kalbu !!

bestnyaa...Anis Ayuni adalah novelis yg paling Jaja minat !!
novel dia suma besh2...
tp,kalo dah dijadikan drama..best lagi ke cite nie??
nak taw best ke x cite ni..jom sama2 kita tgk cita nie..
kalo xsilap..start ditayangkan pd 2 December 2012
pada pukul 7.00 pm !

ok..kat bawah ni Jaja sertakan sinopsis novel Gemersik Kalbu
|
|
v
Raihana… pertama kali kutatap wajahmu, ada getar yang menusuk di kalbu. Saat itu, hanya suaramu yang bisa melunakkan mimpiku. Meskipun tawamu nampak bahagia, mengapa bening mata itu bersalut duka? Andainya kau pernah terluka, izinkan aku mengubatinya. Namun, jawapanmu sering menyongsang makna. Tinggal harapanku tergapai-gapai, kau biarkan begitu sahaja .Puas kukikis namamu. Lelah jasadku dek tipu helahmu. Berkali-kali kuulang; aku lelaki yang tak tahu malu. Sayangnya… bayangmu jua yang hadir mengocak tenangku. Belajarlah menerima hakikat, aku adalah kenyataan dan dia adalah kenangan! Sekali lagi kutunggu lafaz cintamu kerana aku bukan lelaki yang tewas!Sufian… cinta bukan paksaan. Cinta juga bukan simpati. Ikrar kasih kami dulu ibarat tugu di hati ini. Janji setia itu tak mungkin diingkari hanya kerana kamu. Mengertilah… semuanya bukan kemahuan fikiran. Impian dan ingatan terhadapnya sukar diusir pergi. Biarpun bayang duka merantai hidup ini, tapi aku tetap rela.Bukankah sudah berkali-kali kubilang; belajarlah jadi lelaki yang waras. Sekelumitpun tiada namamu di ruang hati ini. Tapi godaanmu mengekoriku walau di mana. Kau terus memburu, sedangkan dalam mimpi pun aku tak inginkan wajahmu. Biar didera ataupun dipaksa, namun hatiku tidak serapuh salju!Akhirnya, Raihana begini dan Sufian begitu.Di manakah titik pertemuan mereka?


Ni pulak Sinopsis Drama Gemersik Kalbu
|
|
v
Kisah Cikgu Raihana yang bercinta dan bertunang dengan Wan Ariffin. Wan mati lemas kerana menyelamatkan seorang budak. Cikgu Raihana pulak kehilangan seseorang yang sangat rapat dengannya, dia bergantung kasih dengan Wan Ariffin selama ini, dan keluarga Wan sangat baik dan menganggap Raihana macam anak kandung mereka.


Raihana tidak rapat sangat dengan ibu kandungnya sendiri, malah hubungan dia dan ibunya sangat kekok.
Raihana melanjutkan pelajaran secara sambilan dengan rakan baiknya Kak Shikin, mereka menumpang tinggal di rumah Aunty Zarina, di situlah dia kenal pula dengan Sufian.


Awal perkenalan, Raihana tidak berapa suka dengan penampilan dan tingkah laku Sufian. Tetapi Sufian sudah jatuh hati pada Raihana. Raihana masih lagi tak dapat melupakan cinta pertamanya iaitu Wan Arifin.  Raihana yang tak suka kepada Sufian bertekad nak pindah rumah kerana benci kepada Sufian. Sufian mula memasang perangkap supaya Raihana dapat dikahwininya.


Akhirnya Raihana dan Sufian berkahwinlah juga..sepanjang menjadi isteri kepada Sufian, dia melihat kebaikan dan keikhlasan Sufian sebagai suaminya. Mungkin timbul rasa kasih sayang kepada Sufian dan Raihana terpaksa jugak menjaga Sufian di hospital ketika Sufian sakit.


Setelah Sufian sihat, Raihana kena pula jaga ibu kandungnya yang jatuh sakit pulak walaupun ibunya melayan dia dengan kasar. Raihana cuba merapatkan hubungan renggang selama ini dengan ibunya.


Sufian sedar Raihana masih lagi teringatkan cinta pertamanya, mampukah Sufian mengalihkan kembali cinta Raihana kepadanya, Sufian cuba menduga cinta dan kasih sayang Raihana..nak tau kesudahannya..

                                                               

Selamat Menonton Sume !

Thursday, 29 December 2011

Drama = Tentang Dhia

Thursday, December 29, 2011 0
Drama = Tentang Dhia


Assalammualaikum
.
.
.
.
.
.
Pasti ramai yg menangis tengok cerita Tentang Dhia episod hari ni ngan semlm kan?
sob3...
opsss..lelaki ada yg nages x?
alaa...nges jer....hihihi~

ok..arini last episod drama Tentang Dhia..
ada org yg miss ke cite arini??
alaa..mana taw..sebok tgk movie Papa,I Love You..
drama Tentang Dhia ktinggalan !

hehe...okeh..episod arini..
Zikir dah tau yg mummy dia 'manderem' kan dia...keje sapa?haa..adik dia si mulut tempayan tu..
haha..pastu..
Dhia dah izinkan Zikir kawen lain...
but,masa 1st night tu..Zikir lari balik umah Dhia..
hehe..tinggalkan bini muda dia...ngeeee

Mengamok la bini muda dia 2..dtg umah..serang suma orang..
tiba2 Dhia muncul..lagi bengang lah kawan nie kan bila dia dok bagi 'ceramah'..
dia tolak Dhia...pastu blaku la bleeding..

kat hospital tu...Zikir yg teman Dhia... :(
Dhia senyum je pandag Zikir...Zikir tanya..napa senyum pdang dia..
Dhia ckp..
"sbb skrg Dhia dah taw..sapa yg betul2 sygkan dia"
Zikir tanya sapa..Dhia ckp "Allah"
perghh..meremang bulu roma Jaja..

dipendekkan cita..Dhia pon meninggal...
Zikir sangat sedeh...dia pon baring sama...naik atas katil 2..
peluk Dhia..
then Nurse dtg...kejutkan Zikir..
tp...tup2..Zikir pon meninggal sbenarnya..
dia kena serangan angin ahmar..

sweet sangat ending dia..
cinta sampai syurga.. :)
ni baru dikatakan sehidup semati...

xpuas ek dengar Jaja cita??heheh.
ok2..
bek koang p tengok balik ulangan kat tonton.com ! weeee~
xpon kt u-tube bawah nie..



Movie = Papa,I Love You (!)

Thursday, December 29, 2011 0
Movie = Papa,I Love You (!)


Assalammualaikum
.
.
.
.
.

Masa tgk dok tgk cite Ombak Rindu aritu..ada nampak iklan Papa I Love U Ni..
so,masa thriller pon dah syiok !
of course lah cite ni syok kan..

so..arini..Jaja p tgk movie niee...
dengan bespren Jaja tu lew...hehe
Tiket sponsor i tell u !!
dah org nak blanje...
ikot je la kan......

Kami tgk movie nie kat MBO Space U 8.
kat TTDI..
hehe..hall dia kecik..tp...seat dia best ! besaq...leh baring...hehe
xramai pon yg tgk cita nie...
ada la dlm 10 org ! ngeeee~
biasa lah..MBO..xpenah penoh ! =.="

sampai2 je tadi kul 5 suku..beli tiket..
then tcangak la cam org bodo kt pintu nk masok 2..
uwarghh..punya la lama nk open number !
last2 bukak gak !
dah dok dalam hall 2..dekat 10 minit kot !! x menyala2 lagi screen !! 
hangin2!!
dok la cam tugu negara dalam gelap2 tu...iskkk !!

bila dah start iklan dia...mula2 skali..thriller..
8 jam !! yeahh..nk tgk jugakkk !!
ngeeee...
majulah industri lakonan kita yerk! kalo dah bjuta org cm Jaja ni..

dah la tu mepek nye Cik Jaja Sutera oi...
meh Jaja cite kan..
cite Papa,I Love U Ni..

kisah p'tama mengisahkan seorang bapa tunggal yg baru kematian isteri..menyara seorang puteri beliau..
lakonan adik kecik comel saya..Mia Sara..
plbagai2 dugaan yg dia tempuh utk mgmbirakan hati puteri tunggalnya..

kisah kedua mengisahkan harapan seorang bapa yang mengharapkan puteri tunggalnya juga kembali ke pangkuannya semula setelah isteri nya meninggal dengan ketiadaan suaminya disisi !

ha...cukup bg tu jela noh !
nk taw kesudahan..segeralah ke pawagam berhampiran anda yer !

*serius..cita ni sedey..sob3...
T_T


Thursday, 22 December 2011

F&B = Sister Crispy Popiah

Thursday, December 22, 2011 0
F&B = Sister Crispy Popiah


Huhu..kali ni Jaja nk update blog pasal makanan plak ! :)
ok..ni kali kedua Jaja sapedek popia nih..

dia ada jual kat Sunway Pyramid...level bape?
errr..xingat laa...hehe..
harga dia..2 ketul panjng tu RM 6.00 !
murah kan..
sayoq mmg bayak..

wehh..sedap dow...Jaja dah jadi ketagih dah~
selamat dia jaoh..kat Sunway sana..
kalo x..mmg hari2 Jaja beli..mcm Frado..
sehari xdapat..leh gila..hahhaa!

hurm,actually..Jaja xtaw la selain dr sunway..
kt mane lagi ade juai popia nie..
sesape leh bgtaw x kat mane lg ade juai popia niee...??

sape yg belom try..koang leh la try popia nie..~
sedap hingga mjilat jari bagai..

bila beli popia nie..
otomatik die akan bg spasang copstick skali..
pada sesape yg xpndai pakai copstick tu..
koang amik je pakai tangan !
ngaaaapppp..masok molot !
kalo xpandai pakai..nanti habis tburai koang punya popiaa tu..heheh!
ok2..

Selamat Menjamu Selera yerr..~


Tuesday, 20 December 2011

Berkat Kesabaran

Tuesday, December 20, 2011 3
Berkat Kesabaran


Assalammualaikum
.
.
.
.
Kata org kalo kita bsabar nie...banyak faedahnya...
Allah SWT pon akan berikan ganjaran pada org yg sabar..kan?

Actually,Jaja nk cite pasai photoshoot..~
mane x nya...kalo x,3 minggu lepas kalo xsilap..
Jaja ada shoot kt KL..MUA by Nabilfikri..
photog by Felix In and Raja Shahmi

Ntah cmna...MUA Jaja ada urusan lain yg perlu diselesaikan..
emergancy case...
so,cancel lah photoshoot tu..
arghh...dah la lama x bphotoshoot...pastu cancel..

Masa tu tengah dok makan ngan Mr.MA !!
mmg aku tarik 14 la muka kan !
muncongg jerrr~
hahaha..

pastu...b'mula lah tazkirah dr Mr.MA Jaja..
weeeee~
dia kata "sabaq...xdak rezeki..insyaAllah..len kali ada la tu...blaa..bllaa..blaaaa..."
iskk...
Kalo dah insan tersayang dok bagi nasihat..tunggu lagi?
mmg lembik la lutot nie haaa...
xjadi marah..yerr..Redha...
ada rezeki ada laa..kan.. :)

Pastu..minggu depannya Jaja di lamar oleh Nikon Journey..tok Bphotoshoot !
yeeeyyyyy !!
grabb..grabbb !
kat Taman Tasik Shah Alam !~
hik3!!
ni gambaq nyaa..


dan Seterusnya terus dilamar juga oleh masta kita...
abam Dabomb Rider,Mohd Nizam Mohd Sani,Arizam Arep & Kamal Aizat!
utk bphotoshoot di Taman Saujana Hijau & Pullman Putrajaya !


Lastly,ahad baru nie..
di Sg.Buloh ~
umah hantu..hahaha..!
dilamar pula oleh Afiffie Razali,Nikon Journey,Hasnol Zakaria & Fathi Schweinsteiger..

See...berkat kesabaran kan..
Alhamdulillah..
ada jugak yg nk shoot Jaja even Jaja berhijab...ingatkan xda... :'(
thanks pada semua yg sudah b'collbrate ngan Jaja
Jaja sangat m'hargainya...hehe..
mekaseh yer...

Espeacially to My Mr.MA..
yg selalu mberikan sokongan dan galakan ..
nasihat juga... >.<
kalo x dah lama lupa diri kot...

Jgn serik2 amik Jaja sebgai model koang lagi..
haha..
Al-maklum la..
Jaja ni suka dok gelak xrenti...ngeeeeeee!

So,pada reader2 skalian..
kalo nk tengok gambar yg lain2...
koang leh terus ke Page Jaja..
itu bukan Fan Page ke..bukan retis nk wat Fan Page..
tu lebih kepada Port-folio.. =)

ni Page Jaja....
like sekali taw !
likkeee..likeee..likeeee...
*kes paksa sudahh !
|
|
|
|
v

Xlupa Juga pd peneman setia Jaja..Ayie Bucux ! 
ngeeeeeee~
mekaceyy !

ini la dia bestfriend Jaja..~
dia la org yg xjemu2...teman Jaja..dr bulan 5/2011 Jaja join modelling ni..
oiit..die pmpuan la...jgn nk timbul gossip sbrangan plak !
hehehe


*Kami kanak-kanak Ribena!! hehehehe~





Movie = Mission Impossible: Ghost Protocol

Tuesday, December 20, 2011 0
Movie = Mission Impossible: Ghost Protocol


Assalammualaikum !
.
.
.
.
.
Haaa..amacam blogger2 skalian..sudah ka anda menonton!errkkk..~awat xtaw skema tiba2..
cane..koang suma dah tengok ke blom cita nie??
mcm biasa..bila cite yg best..
for sure,Jaja akan suggestkan kt koang suma...
supya pgi la ke pawagam yg bhampiran tok tengok cita nie!
pasti koang xkan menyesal...

sebab..cite ni mmg best dan x boring !!
starting,klimaks and ending !
sangat tidak m'bosankan ~

mengisahkan seorang agen yg dipenjarakan di Rusia kerana mbunuh 6 org Serbia..
dan dilepaskan oleh agen penyiasat dengan cara yg sangat m'nabjubkan !

lakonan ?
sudah semestinya hero pujaan ramai..
Tom Cruise !

nah..tgk la Official Trailer die..

Duration 2 Hour 30 Minutes !

*Jangan lupa tengok keyh !

Wednesday, 14 December 2011

Jom Join Blogwalking 2012 by JiwarOsak

Wednesday, December 14, 2011 5
Jom Join Blogwalking 2012 by JiwarOsak





Assalammualaikum
.
.
.
.
.
.
.
Wah..Jaja join segmen lagi...nak 'up' kan follower lah..
kali ni join segmen Blogwalking..
so..sape yg bminat utk join..
tambahkan lagi follower...
mai click SINI

*btw..Jaja seorang blogger dr Shah Alam,Selangor (!)
kelahiran Wilayah Persekutuan !
Mbesar di Perak..

Tarikh Tutup : 1 January 2012


Utk Segmen Ni Jaja Nak Menge'tag'




Talent & Photog Terjun !

Wednesday, December 14, 2011 0
Talent & Photog Terjun !


Assalammualaikum..
.
.
.
.
.
.
.
Mari Menjamu Mata (!)
Hehe..ok..
Talent & Photog Terjun !
xrancang pon photoshoot nie ~
photog Jaja la....tgh2 dok IM..tiba2 ajak shoot !
waaahhh...lagi pun Jaja kan da lama xb'photoshoot..~
ada peluang apa lagi...
grab..graabbb !!

So...selama sejam ~
ini lah hasilnyaaa ! 
taraaaaaaaaaaaa~

Oh ya...btw...
mua xda..so..Jaja make up sendiri ..
dah nama pon make up sendiri...so..xcantik ah !
arghhh~
wardrobe?baju sendiri ler...
online tau..huhuhuu~

photog Jaja?
Nikon Journey !






Tuesday, 13 December 2011

Fakta : Tentang Kaabah (!)

Tuesday, December 13, 2011 2
Fakta : Tentang Kaabah (!)



Mekah dan kaabah merupakan tempat yang sangat sinonim bagi kita semua. Mekah merupakan tempat suci umat Islam. Manakala kaabah pula merupakan tempat tujunya muslimin dan muslimah mengadap dan bersujud ketika solat. Apakah perkaitan yang kita tidak tahu sedangkan kedua-dua tempat ini telah dikenalkan sejak kecil lagi? Inilah perkara yang ingin aku kongsikan bersama mengenai keajaiban tuhan terhadap tanah suci ini. Mari kita sama-sama ambil iktibar daripada kelebihan yang kita miliki daripada anugerah tuhan ini.




  1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.
  2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.
  3. Tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.
  4. Graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi=doa akan termakbul kerana di situ adalah tempat gema atau ruang dan masa serentak.
  5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.
  6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.
  7. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.
  8. Teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. 
  9. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itu lah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.
  10. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.
  11. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.
  12. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.
  13. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Ka abah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.
  14. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.
  15. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma (lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itulah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.
  16. Selepas selesai semua itu baru lah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.

Informasi B'landaskan Saintifik (!)

Sunday, 11 December 2011

Konsert Semangat Inspirasi

Sunday, December 11, 2011 4
Konsert Semangat Inspirasi



Live on TV3 (!) 
koang x tengok ke??syiok gak malam2 ni..layan lagu2...
antara artis2 yg menjayakan kosert nie..
Adam,V.I.P,Shiela Hamzah,Black,Hazama dan ramai lagi !

band hebat dari kota London pon turun derrr..~One Night Only !
opss...lupa plak nk introduce duta konsert nie !
siapa ya..??
Bukalah Semangat !!!
Tomok !

siapa xkenal tomok kan...pengantin baru kita !
jutawan muda ! ececehhh~
sebut pasal si Tomok ni..ingat lagi masa mula2 kemunculan (!)
xsilap Jaja masa tu Jaja standart 5 0r  6 cmtu ahh !

vokalis kumpulan New Boyz !
perghh...
masa tu lagu2 macam Sejarah Mungkin Berulang & Meraung mmg peberet lah !
masa tu zaman kaset..pasang la tiap2 ari kt radio..dalam kete ke umah ke...argh (!) 
kalo xdegaq sehari ! xsah ! hehehe..

Jom imbas balik kenangan zaman dolu-dolu !


Tapi,skrang dah lain..
Tomok dah b'tambah2 macho n hensem ! hik3!
suara pon xsengau lagi ! dan xselekeh lagi..
jgn mareeee....~
biasa la..dulu zaman budak2..
kelas vokal pon xpegi kan..

nah..gambaq skrg..jauh bbeza !


Bila dah macho,hensem,bgaya dan yg penting beduit !
ada lah orang yg nak kan? :p
taraaaaaaaaaa...~
dah kawen dah pon tomok nie! keke



*Dgaq cita peminat tomok...sjauh mana kebenaran tu xtaw la..
*Yg penting..doang sama cantik sama padan ! semoga bkekalan !
*Yg Pasti..baju dia...design by Hatta Dolmat ! hehe~


Gerhana Bulan [Salah 1 Tanda Kiamat]

Sunday, December 11, 2011 0
Gerhana Bulan [Salah 1 Tanda Kiamat]





Setiap kali bila tibanya gerhana maka akan mundar-mandirlah Rasulullah saw dalam keadaan khuatir yang amat sangat kerana kerisauan baginda saw terhadap fenomena yg berlaku. tergambar kerisauan di wajah baginda terutama kepada para umatnya..baginda risau dengan persoalan adakah umatnya tahu bahawa gerhana itu salah satu petanda berlakunya kiamat. Setiap kali tibanya gerhana Rasulullah saw akan cepat-cepat mendirikan solat gerhana agar gerhana itu cepat berlalu kerana jika Allah SWT mengkehendaki menahan / melanjutkan tempoh gerhana itu sehingga ke tempoh yg Dia tetapkan kemudian Dia arahkan ia (bumi/matahari/bulan) bergerak setentang dgn kebiasaan maka huru haralah umat manusia kerana tertutupnya pintu taubat...itulah petanda berlakunya kiamat dan ia juga merupakan petanda kiamat besar...kerana itulah Rasulullah saw melakukan solat sunat dan menggalakkan kita melakukan solat sunat gerhana kerana biar ia cepat berlalu jangan sampai kita berjumpa dgn hari tersebut walaupun kita pasti akan melaluinya. jika org yg meninggal pada hari lain ada orang talqinkan atau orang bimbing kita tetapi tidak pada hari tersebut...kerana itulah ia juga digelar hari yg penuh huru hara...jadi jangan lupa melakukan solat sunat gerhana dan mohon agar ia berlalu dengan cepat. Tak salah menghayati kecantikkannya tetapi jangan sampai kita terleka kerana alim ulama cukup bimbang akan fenomena ini..


Jadi sama-samalah kita renungkannya. Bukan sekadar keluar rumah dan tengok bulan, tapi hayatilah apa yang tersurat dan tersirat rahsia Allah itu. Semoga kita semua dirahmati Allah dan dimatikan dalam keadaan yang baik.

Cintailah Agama Allah SWT

Sunday, December 11, 2011 0
Cintailah Agama Allah SWT



Pasti sekarang ramai yang tengah b'gelak ketawa menyaksikan video yg  dirakamkan oleh tah sapa2 pengarahnya...
hurm..Sembang Rakyat (!)
Jaja pasti ramai yg dah tengok kan...
bagi sesapa yg belom tengok...
ni dia...




Panas hati je dengar doang sembang nie...
ape kejadahnya koang create video nie???

dengar sumber m'gatakan bahawa..
"pelakon2" ni dibayar sebanyak RM300 utk blakon !
sebanyak??no..sedikit sebenarnya !

Jaja sebenaqnya xsokong mana2 pon...
Jaja pejam mata bab politik !
tapi buka mata tentang Agama Allah SWT !

kenapa di hina Hukum Hudud?
Hudud Itu Hukum Allah SWT Saudara,Saudari Sekalian !
Benci macam mana pon koang ngan Parti P'bangkang...
Jangan dihina hukum Allah tu... :)

kalau lah org luar tgk...
bangsa2 kita m'gutuk sesama sendiri !
Ya Allah..malu nya hakuuu...!

Yg pelik nya..dok bcanang2 pasal negeri Kelantan !
ape kejadahnya...
xleh tahan dia cakap "Kata Serambi Mekah" !
iskk...~

So,open your eyes peps !
pada yg still dok bawah tempurung tu..
bawak2 la kuar ! 
rasa nya masing2 dah dianugerahkan otak..akal fikiran yg sempurna!
bleh menentukan baik @ buruk.. :)



Saturday, 10 December 2011

Frado

Saturday, December 10, 2011 0
Frado



Huhu...Skrg ni Jaja dah malas nk update blog...iskk....
bukan ape..sbb da naik sem baru...mcm agak bz sket la kan..
tp,bila fb ka..dating ka..xplak bz kan..huhu!
mengada ja lebey niee...
*cmne la nk jadi blogger yg bjaya kan!

ok lah..memandangkan da lame sangat x update blog..
Jaja nak share kegilaan Jaja selama seminggu xupdate blog !

koang nk taw x skrg ni Jaja tgh gilakan si Frado (!)
what the...mcm mana ngan Mr.MA !
kannn....mmg..seriously..Jaja dah jatuh cinta gila2 ngan diaa.
dia berikan 1001 kepuasaan pada Jaja !

Haha...dia ni macho gila ! 1st meet ngan dia pon dah taw dia leh bahagiakan Jaja !
dgar nama dia pon dah taw cmna ciri2 dia..
F-R-A-D-O !

Jaja Sutera enough ok !
ok2...Frado ni adalahh...~!
Taaaraaaaaaaaaaa!!




ABC Frado..
Serius wa ckp sama lu..mmg betoi2 sedap !!
tp,member Jaja ckp xdak la sedap mana..
aiseymaannn!
Jaja dah tkena ilmu dia ni..
huhuhu!

Minggu lepas...7hari bturut2 Jaja dok pekena ABC Frado nih...
xkira la..siang malam pg petang !
janji dapat !
waktu ujan pon...hako sental !

minggu nie...pon sama...tp,ari Sabtu nie je xdpt !
ase mcm ketagih gila !
nak p ... malas !
td Mr.MA dtg..lupa nk kirim... :(

malam ni??nak paksa jugak Mr.MA pgi beli..uwarrghhh !!!

ok..Kalo koang nk try ABC Frado syg Jaja ni..
koang  leh pegi kat Section 2 !
alaaa..food court sebelah KFC Sec 2 tu..
so,dtg2 lah ye..
alaa..murah je RM 3.00 (!!)

*korang pasti akan dapat merasai kenikmatan yg berlipat kali gandaaa !!
cubanya sendiri !
wahhh...Duta Frado !

Tuesday, 6 December 2011

Movie = Twilight - Breaking Dawn Part 1

Tuesday, December 06, 2011 2
Movie = Twilight - Breaking Dawn Part 1


Assalammualikum


Lupa plak Jaja..aritu dah tengok citer twilight...tapi,xperasan yg entry pasal twilight..xupdate !
maybe bz sgt..hehe..kan..mengalahkan PM plak !
ok..ramai yg cakap cite Twilight kali ni slow..
Pada pendapat Jaja die jadi slow sbb nye..ni part 1..
part 2 is coming soon !
bukan pa..takot nanti climax part 2 jadi xsyok plak if part 1 ni laju kan..
so,pelan2 lah (!)

Memandangkan Jaja ni mmg peminat twilight sejak dr dulu..
mmg xkan miss la tgk movie ni..
utk cite Twilight kali nie..bagi Jaja plak..Jaja asa ok..
even slow..tp,so sweet n romantic !!

finally,kawen jugak Bella ngan si Edward nih..
Jacob?dont be sad..Jaja kan ada..
Jaja Jacob..perghhh! hahha
smart di situ !


Lepas kawen..doang p honeymoon !
dekat pulau mane tah..
tp,waahhh..mmg hebat 
cantik gile kot...
cayo lah ckp den..
pd pmpuan2 skalian,kalo hubby koang bawak p honeymoon kat situ..
mesti koang syg die lebey...hahah!

bila da honeymoon...yg xtahan..time doang 'berasmara' bahasa sopan ceqq..
habis patah suma katil..amboi hang Edward ! bukan main ganas..lebam2 badan bella..


xsampai bberapa hari..Bella dah prgnant..n kandungan dia mbesar dgan cepat !
what thee.....~

bila da balik kt umah doang...bberapa hari pastu..bella mlahirkan anak !
yg xleh blah..Bella siap pesan..
kalo anak tu laki..die nk bagi nama Edward Jacob ! hahha..
lepas bella lahirkan anak tu..dia pon mati !

Ending dia..Bella kembali bernyawa !!
TAPI !!!!!
mata Bella warna merah !!
adakah...errr..tidakk !!
mata warna merah tu Vampire yg jahat !!


vampire jahat??huhu.bagi sesape yg lupa..
meh jaja remind..
dalam episod2 twilight yg lepas kan ada vampire jahat !
alaaa...yg ada negro rambut ketak2 tu..
mata doang kan warna merah !
kalo vampire..geng2 edward nie..mata dia kuning.. :)

so,utk tgk si Bella ni mganaz..
kene tgk part 2 plak lahh..
uhuhuh!


Sunday, 4 December 2011

MAK DARA FABULOUS GIVEAWAY

Sunday, December 04, 2011 3
MAK DARA FABULOUS GIVEAWAY


Yeeahh..Give Away Mak Dara...
Hadiah Yg Ditawarkan Sangat Lumayan !!
Jom Blogger Sekalian..Kita Join Contest Ni..
Click SINI utk Join !

Ok..Title Filem Yg Jaja Pertaruhkan Utk Contest Ini Adalah 
.
.
.
.
Surat Cinta Buatmu

Movie = Ombak Rindu (!)

Sunday, December 04, 2011 0
Movie = Ombak Rindu (!)


Assalammualaikum


\Yeeeahhh..Finally (!) Sampai jugak hajat nak p tengok Ombak Rindu !
Actually,Tgk Ombak Rindu Jumaat malam aritu...
but then..mcm xda masa pulak nak update entry !
so..pagi Ahad yg tengah free nie..xda wat pape..bek update...kan!

Ok..Jaja p tgk movie Ombak Rindu ni with my hubby !
dengan Mr.MA (!)
1st movie yg kami tengok sepanjang 2 bulan couple nie ~

Ada lagi ke korang2 yg xtgk cite Ombak Rindu ??
kalo ade yg xp tgk lagi..
better koang p tgk ! comfirm !
koang tidak akan menyesal !
sape2 yg xtaw lagi sinopsis cite nie..
koang bleh rujuk dekat SINI 

Ok..serius Jaja ckp cite nie memey sedey !
even ada some part yg..baru nk nges...dah gelak...
lawak !
tp,bila tang sedey..tu diaa....ceq dah xtahan ..
dah xleh nk cover...hehehhe!
arrghhh..tibai je la..
laki kat sebelah jaja tu pon ha..jaja tgk steady je die nges..
awek die ok jer..ahhaha..
awek die yg pujok die...macam2 lah !

ok...part sedey...time airmata ni jatuh masaa.a.
hurmm ! haaaa...yg Mak Jah n Pak Dollah wat kenduri nk p haji tu..
yg Aaron dtg kt Maya Karin..then dia ckp..
"Abg,rindu kat Izzah"...
time tu feel gile kot...sedey..
meremang2 bulu roma..xtaw la koang kan !

then..yg paling sedey time..
Aaron dtg kg Pak Dollah..kononnya nk lawat org tua tu..
tiba2 Maya Karin ade kat situ..ngan Blont Palare...
ngamok la die...huhu..
Maya kejaq Aaron...
pastu Maya jatuh...sampai tumpah darah...
pastu kuaq la lagu Ombak Rindu..
degaq ja muzik tu..ape lagi..bderai2 la airmata nie jatohh !!!
uwaaaaaaaaaaaaaa!!! sedeyy..
asa cm nk tgk lagi sekali je cite tu...

Yg si Mr.MA jaja nie..
orang tgk sedey2..layan cite..die leh tanye
"Bila nk habis cita nie" !
memey nk kene lekok ini budak...org tgk feel ni..!
pelik toi..die relex jer..
cm xde perasaan plak tgk cite ni..ehh..yer ke?
tah2..nges...cover...tu yg die top pale die ngan sweater tu..hahha !

*Ok guys..pada yg belom tgk !! 
cepatt 2!
booking ticket yerr..

Overall..cite mmg terbaek !
cinema?jgn ckp ah ! fuull..
mcam sardine kot!
sampai seat A pon ade org booking...
kalo Jaja tinggal seat A je..xmo ahh..
mendongak je tengok cite..mawo patah tengkok nie haaaa...!

Friday, 2 December 2011

Kenangan Masa Kecik-kecik

Friday, December 02, 2011 2
Kenangan Masa Kecik-kecik


Assalammualaikum (!)

Wah..tiba2 kan..pagi2 ni rasa macam nk update entry pasal kenangan masa kecik-kecik (!)
maybe kenangan yg xboleh dilupakan...
ye la...kalau tidak..masakan dok ingat sampai lani..kan.. 
hehe...ok..

actually,Jaja ni masa kecik nya..agak buas (!)
perangai serupa itu tomboy .. mesti ramai yg xpercaya kan...
betoi..Jaja xtipu..masa kecik2 Jaja mana nak sangat pakai skirt2..dress2..baju kurung bagai..
Jaja xhabis2 ngan jean n sweater Jaja tu..
rambut??jangan ckap la..pendek !!
betoi2 pendek..wah ckp sma lu..kekke...ha ni gambaq dia...huhuhu


berkawan??jangan cakap la...Jaja mana ramai kawan pmpuan !
Jaja kawan ngan dak2 laki jer...kekke..tawo sebab per??
kalo kawan ngan pmpuan..
Jaja asik2 kene main masak2,anak patung,aci nyorok bagai..
kalo kawan ngan dak laki..
Jaja leh main police entry,panjat pokok,men lumba beskal,ligan2 mcm2 ahh !

tapi,bila Jaja dah besaq sket...
umoq 6 tahun cmtu..
mak dah xbagi Jaja potong rambut..mak dah belikan Jaja dress,skirt bagai..
sampaikan make up pon mak belikan tok Jaja...
lawak gila Jaja rasa....yela..sbb mak marah gila kalo Jaja pkai suaq..
mak takot Jaja ni sampai ke besaq dok jadi tomboy !

Okeh...skrg nk cite pasal kenakalan Jaja plak...
masa Jaja kecik2...time tu..kalo xsilap Raya..
mak tengah dok wat kuih kat dapoq..
Jaja tengah dok tgk tv kat depan..pastu..tiba2...
mak dengaq bunyi...
"gedegannggg !!!!!"
ada benda berat jatoh ! gelabah la mak..cari Jaja kat mana...
rupa2nya koang taw Jaja kt mana???teka la...!!!
hahaha..Jaja kat dalam oven !
oven tu..cmni rupa dia..


Bayangkan Jaja leh masok dalam tu..huhuhu ! nakal2..
selamat la mase tu mak xon lagi ! kalo x..rentong hako !!

Next is ! ubat nyamok ! tawu x..ubat nyamok yg org dulu slalu pkai..
skrg pon pkai jugak..tp,xbyk...sbb skrg dah gune letrik..
ni haa..ubat nyamok tu !


Ubat nyamok yg tgh hidop cmnie ! dimakan oleh Jaja..Oh My God ! Jaja makan ubt nyamok !!
then..mak boleh tsedar sbb dengar Jaja menangis...
haha..mane tak nye...api tu kene mulot Jaja..sob3! 
melecur mulot Jaja..masa tu Jaja umo...urm..kalo xsilap 2 tahun !
buas nya ko ni Jaja oiiii !!

Korg tgk gambaq bawah nie...tawu x ape ni??


ni la stand tok ubat nyamok kat atas tu...sob3....tajam kan?zink !!
masa Jaja umo..7 tahun..
Jaja ngat lagi..mak Jaja bukak kedai makan..name tmpt tu Taman Bakti !
then,masa 2 mak soh Jaja p beli gula..Jaja pon lari2...naik atas kerusi tu..sbb nak amik duit kat mak..
masa turun kerusi tu Jaja xperasan ade stand ni kat bawah kerusi tu..
main lompat je turun !!
zzaappp !!!! ttusuk dalam kaki ! perghh...bdarah jgn ckap la..
blambak2....ade lagi parot die...huuuuu~
kalo kenang2 balik...perghh..sakit nyeee...
tu ttusuk kat kaki..

then,masa umo 10 tahun plak...ttusuk kat tangan !
ape kene la aku nie...xhabis2 ngan menatang nie...
masa tu ikot abah pegi memancing ! hobby abag mmg memancing ! saje nk try follow
org mancing tgh2 mlm..nyamok mesti byk..
so..pasang la ubat nyamok...bila da habis ubat nyamok tu...da xdak api..so,xnmpak la mane stand tu tadi kan..
Jaja plak badan da lenguh..so,nk support badan..tgn letak kat blkng !
zzzaaapp !! kena plak kt tapak tangannn ! adoiiii...
tp,masa 2 xnges da..haha..umo da 10 tahun kn...kekkekek!!!

Ok...come on2...haaa ! masa Jaja umo 10 tahun jugak..
masa tu kat sekolah ! biasa la sekolah rendah..
bila time rehat...bukan nak makan sangat..main je lebeh !
Jaja ni suka men kat blkng kelas...situ ade bukit !
lari punya lari...xperasan situ ade dawai..
tsandung kaki kat situ...
tgolek la Jaja kat bawah ! tp.......! mulot Jaja thentak kat longkang bawah tu..
ce bayangkan..sakit ke x !!!
bdarah2 mulot Jaja masa tu... :(
baju sekolah dr putih tukaq merahhhh !

Ase nye dah kot....byk lagi...tp..ase cm penat je nk tulis lagi...kkeekeke..~
sbb pnjg sangat..nti koang jugak yg penat n malas nk bca...!
next time Jaja continue balik cite nie..ok?
hehehe..

Saturday, 26 November 2011

SEGMEN | Jom Singgah

Saturday, November 26, 2011 1
SEGMEN | Jom Singgah
Assalammualaikum (!)

Chakk..Da lame sangat ase nye x update blog...hehe (!)
ok2...dah berhabuk2..bsawang2..
wahh..tu dia Jaja...lame x update...then..tiba nk update..dok join segmen ...
hehe..yer la..rasa nya da lame xjoin segmen..
so..nak jugak lah join segmen...utk menambahkan follower2 yg sedia ada...

Jom..Check it Out (!)


Syarat-syarat segmen: 

1) Follow blog runanivle[dot]blogspot[dot]com (blog ni lah....)
blog owner..bukan blog Jaja
2) Buat entri yang bertajuk " SEGMEN | Jom Singgah "
3) Letak gambar di atas dalam entri dan linkkan ke entri ini
4) Dah siap?? Hantarkan link di ruangan komen entri tersebut

Tarikh tutup: 30 November 2011 jam 9 malam


Jom Joinnnn???

Click --> SINI !
Jumpa Disanaaaa !