REVIEW PRODUCT | Kurung Peplum - .

Wednesday 6 February 2013

REVIEW PRODUCT | Kurung Peplum

Assalammualaikum
Apa itu PEPLUM ? lah..xkan xtau ... :) sekarang punya trend nie...ececeeh..padahal kalau perasan ni trend dulu2...Saloma suka pakai...al-maklum la..perubahan fesyen beredar mengikut zaman .. 10 tahun sekali..fashion tersebut akan kembali digunakan .. itu apa yang Jaja belajar dalam kelas Grooming & Etiquette .. :)
Cuma yang bezanya , peplum sekarang di design m'gikut kreativiti para designer yang mempunyai banyak idea yang bernas ! Jaja pon xketinggalan untuk turut sama meminati peplum ni ...
Ok then , meh Jaja nk review satu product peplum .. dikenali sebagai Kurung Peplum .. didatangkan dengan 4 warna yang sangat menarik iaitu Pink , Purple , Turqoise dan Peach ! Jaja memang minat ke-empat2 warna ni .. yang paling2 minat ? ok kos la purple !! ^_^ sbb warna x terlalu striking dan sangat mendamaikan gitteewww...
meh sini , kita tengok baju2 yang Jaja cakapkan tu !
Materials kain adalah Chiffon .. sangat sejuk apabila digunakan .. so,kalau korang pegi kenduri kawin..xde la kecoh sebab panas dan sebagainya .. kain ni pon serap peluh dan x jarang ! Manik2 yang banyak disekitar bahagian perut sangat sesuai digunakan bagi mereka yang bertudung . Ini kerana ,apabila korang mgunakan tudung , dan cover bahagian dada..manik di sekitar pinggang akan still kelihatan .
Manik di sekitar perut tu sebenarnya full .. means , dibahagian belakang pon ada manik . sama seperti kat bahagian depan .
Disekitar pergelangan tangan pon banyak manik2... So,sangat sesuai juga dipakai untuk majlis pertunangan . Sebab kalau photographer shoot time bakal mak mentua nak sarungkan cincin .. lagi terserlah la bila nampak manik2 tersebut !
Kain juga tidak ringan , baju kelihatan berat sebab terdapat banyak manik yang digunakan ! Baju ni sangatlah sesuai digunakan untuk majlis makan malam , sambutan hari raya , photoshoot , majlis pertunangan , majlis akad nikah dan sebagainya .
Untuk kelihatan cantik lagi semasa hari pertunangan @ akad nikah , uols boleh gabungkan dengan mengenakan veil yang sama warna ! so , akan meletup2 la korang on dat day ! hehehe...
size pula bermula dari 34 , 36 , 38 , 40 , 42 , 44
Jangan lambat-lambat , nanti size di ambil orang !!
Apa tunggu lagi .. girls ! uols bleh dapatkan koleksi kurung peplum tersebut di sini --> Sutera Online Shoppe
sila tinggalkan massage di page tersebut utk mendapatkan  harga peplum pilihan anda !

*Psstt..baju and materials ni xsama seperti yang dijual di Masjid India atau Jalan TAR ye !! 
*Pssstt..kalau beli dua..ada discount ! 
**psstt..ppstt ! muah ! selamat bershopping !!!

5 comments:

ecadwinkyasha said...

da popular peplum ne.teringin juga tapi belum mampu dan takde function penting nak guna.hahaha.

Unknown said...

Color purple pink ade x?

Unknown said...

Price dear?

Unknown said...

Price dear?

Unknown said...

Price dear?