Siswi UM Dipercayai Hilang ! - .

Saturday 5 January 2013

Siswi UM Dipercayai Hilang !

Assalammualaikum
diceritakan bahawa pelajar di atas telah hilang beberapa hari yang lalu..untuk mendapatkan kesahihan cerita tersebut..Jaja telah pon direct msg dengan nombor yang tertera dan call pihak berwajib..dan call pihak UM juga ! nampaknya mmg berita kehilangan siswi ini adalah SAHIH ! dan bukan sekadar cerita sahaja...sehingga ke hari ini , siswi ini masih belom ditemui lagi !! semoga Allah memelihara nya..
di atas adalah no Lecturer dia dan bukan no ibu seperti yang diberikan didalam maklumat sebelum ini . Diharap pihak yg bertanggujawab lebih berhati-hati selepas ini dalam memberikan details yg benar ! Utk mendapatkan maklumat lanjut atau korang2 ade maklumat tentang siswi ni..boleh segera contact Dr Adib ye...
kali ni kalau dapat berita2 cmni...Jaja kene terus tanya pihak berwajib sebab xmau jadi kes mcm aritu ! berita palsu dihebah-hebahkan .. Jaja yg dipersalahkan =.= !
 kat bawah ni details mengenai siswi yang hilang tu
SILA HEBAHKAN !!!

Berikut adalah maklumat mengenai seorang mahasiswi Universiti Malaya Kuala Lumpur yang sehingga kini masih tidak ditemui dan tidak dapat dihubungi ahli keluarganya : 

Nama : Siti Shahira Zakaria
Jurusan : Pelajar Tahun 1 FSKTM Universiti Malaya
Kediaman : Penghuni Kolej Kediaman Ketiga Universiti Malaya


Kronologi kes : Kakak kepada Siti Shahira Zakaria telah menghantarnya pulang ke Kolej Kediaman Ketiga UM kira-kira dalam jam 9 malam. Sesampai sahaja di kolej, beliau meminta kakaknya membawanya ke Mesin Atm (Bank Islam) di UM. Namun disebabkan kekalutan kerana ingin menyediakan persiapan persekolahan anak, kakaknya meminta beliau pergi sendri ke sana.
Dan pada mlm 3/1/2013, kakak beliau datang ke bilik untuk berjumpa dengan adiknya kerana telefon bimbitnya tidak dijawab berkali-kali. Ahli sebiliknya juga mengatakan bahawa beliau tidak pulang sejak sekian lama. Keadaan menjadi semakin cemas, tetapi ade orang yang ternampak kelibatnya pada pagi 2/1/2013 di surau kolej. Pada malam 3/1/2013, 'spot check' telah dilakukan di setiap blok perempuan kolej oleh pihak kolej dan soal selidik dilakukan terhadap rakan dan rakan sebilik beliau. Dan semalam (4/1/2013), satu sesi solat hajat telah dilakukan di masjid IPG. Sehingga kini, beliau msih dalam pencarian. Pihak atasan (HEP) sudah dimaklumkan dan kawalan di UM sedang diperketatkan.

Mohon bantuan semua pihak !


7 comments:

Unknown said...

semoga dia dipertemukan...

Nur Nainis said...

Ya Allah..semoga dipermudahkan pihak keluarga mencari pelajar ni. Bahayanya..padahal dalam kawasan u kan atm tu.

miss niedNied said...

mcm2 skg ni.... semoga siswi ni dpt dipertumukan dlm keadaan baik. amin

k.nana said...

bahayanyer...skali kita leka selamanyer kita menyesal......semoga cepat di temukan dgn keluarganyer....

Ayyu Adam said...

moga dipertemukan...

nursuriani said...

ya Allah...hurm semoga cepat berjumpa ! dan beliau dalam keadaan yang baik dan selamat.

ecadwinkyasha said...

semoga dipertemukan semula dalam keadaan yg baik2 saja