Movie : SAM - .

Sunday 2 September 2012

Movie : SAM


Assalammualaikum
.
.
.
.
.
amboiii..rase nye dah lame sangat kan Jaja x up entry pasal movie2 kat wayang nie kan...
last Jaja tgk movie ritu masa kt MBO Shah Alam sana..Space U 8..pastu agak bz pindah2 umah..puasa..raya..so..da xtgk.. :(

start last week..baru la rajin balik dok g tengok wayang..
sekarang..port kami bukan lagi kt SU8 ...
kami skrg dok layan TGV Bukit Raja ! ngeee..dekat sket ngan umah ^_^

okey..sebagai opening menonton wayang setelah sekian lama xg..
Jaja nk tgk cite SAM !!
cite yg dah lame Jaja tunggu dari sebelum puasa ritu..
heee..tengok thriller kat tv !
so,balik2 je dr kampung..terus lah Jaja g tengok movie nie !

SAM .. singkatan utk perkataan (Saya Amat Menyintaimu)
arahan pengarah termuda Malaysia ! siapa lagi kalau bukan kaum kerabat Dato' Yusoff Haslam ~
iaitu anak lelaki beliau ~ Syafiq Yusoff
lakonan ? Shaheizy Sam , Lisa Surihani , Shamsul Yusoff , Azad Jasmin dan Neelofa

kelainan yg dibawakan ? haa..kalau dulu..cerita2 yg diarahkan oleh Dato' Yusoff Haslam..seperti Gerak Khas dan sebagainya..sudah pasti beliau turut sama berlakon dalam menjayakan filem tersebut..begitu juga anak beliau..abg kepada Syafiq..iaitu Shamsul..turut menjadi hero dalam filem arahannya.Sebaliknya,Syafiq .. tidak langsung berlakon dalam filem arahannya sendiri ! kelainan bukan ? hehe..

okeh..seterusnya,sinopsis filem Sam !

Filem SAM merupakan filem psiko romantik yang mengisahkan tentang Sam (Shaheizy Sam), seorang lelaki biasa yang mahu menjalani kehidupan normal dan bahagia bersama insan tersayang, iaitu kekasih dan bakal isterinya, Lisa (Lisa Surihani). Sam dan Lisa bekerja di sebuah syarikat percetakan. Malangnya Lisa mempunyai ramai peminat termasuk seorang lelaki psiko bernama Haikal (Azad Jazmin).  Pada masa yang sama juga Jefri turut menaruh harapan pada Lisa.
Lelaki psiko, Haikal amat mencintai Lisa dan sanggup berbuat apa saja untuk memiliki Lisa. Akibatnya, Lisa sering diganggu oleh Haikal dan timbulnya konflik pergaduhan antara Sam dan Haikal.
Apabila Lisa menolak cinta Haikal, bertambah psiko diri Haikal yang tidak dapat menerima kenyataan bahawa cintanya tidak berbalas. kemuncaknya Haikal menculik Lisa dan Sam bagi membalas dendam. Tetapi berbagai persoalan timbul bila penculikan ini menjadi tanda tanya,siapakah Sam sebenarnya? Siapakah Haikal Sebenarnya? Siapakah Jefri sebenarnya? Siapakah yang bersalah?
ok..kat sini..Jaja sertakan sekali thriller movie SAM..
fuhhh !! menarik bukan ?? ok..overall ttg movie nie..serius Jaja ckp ! mmg best..slalu sangat kita dok tgk cite rempit , drift , samseng bagai kan..ape kate kite tukar angin tengok cite psycho2 cmni plak ! baru syiok ~ BEST ! terbaik..dia bmain dgan otak kita..kejap otak kita pkir ni..pkir tu..mmg best..pelbagai andaian bermain di fikiran kita ~ ppstt..psst..ada kejutan juga okey !
apa lagi..siapa yg belom tengok !! cepat !! kene tengok..hehe..kalau yg xsempat nk tengok..hurm..tunggu jela kat youtube nanti.. ^_^ tp,kalau tengok kat youtube..xsama la cam tgk kat pggung wayang ~
Credit utk ! Anuar Zain
penyanyi utk OST filem nie !! weeee..~suara AZ yg evergreeenn !!
auumm..sedap sangat ! so fellingg !!
jauh o0o video clip tok OST ni..sampai ke BEIJING sana !!
rate utk movie ni ?
9/10
Jaja nak jempot korang semua join GIVEAWAY Jaja
click SINI

No comments: