Farid Kamil Terselamat Daripada Tindakan Undang-undang !! - .

Wednesday 12 December 2012

Farid Kamil Terselamat Daripada Tindakan Undang-undang !!

Assalammualaikum
.
.
.
.
.
haihh.. -.-' rasa macam dah terlambat pulak nak update kat blog pasal ni kan ??
rasanya semua dah tahu kan pasal kesalahan yang Farid Kami lakukan dalam perkahwinan beliau tempoh hari  ??
kesalahan apa ?

Haa..bagi mereka yang belum tahu ..
mai sini nak cerita 
aritu masa majlis perkahwinan mereka di Putrajaya , Farid Kamil memakai pakaian ala-ala tentera
dan lalu dibawah pedang2 bagai..
masa tu , terdetik jugak la kat hati Jaja..
"aik..boleh ke FK ni pakai uniform cmni time bersanding suma..."
tp,baru Jaja teringat..dengar katanya si FK ni bakal memasuki training polis semua..
ohh..maybe diluluskan lah kot..

Tapi,tup-tup..beberapa hari pastu..kuar la 1 cite yang tidak enak..huuu ~

Dengarnya, orang tentera sedang mempertimbangkan untuk mengheret Farid ke mahkamah atas kesalahan kerana memakai pakaian tentera. Kali ini bukan sahaja Diana yang pening, Farid pun boleh jadi loya.
Kata sumber Diva, Seksyen 140 Kanun Keseksaan memperuntukkan hukuman penjara selama dua tahun jika memakai pakaian tentera dan Seksyen 170 memperuntukkan penjara tiga bulan bagi kesalahan menyamar sebagai anggota tentera. Diva pun pucat bila dapat tahu mereka nak heret Farid atas Akta Kesalahan Kecil 1955 kerana memiliki barang-barang tentera.
Sumber Diva bagi tahu, abang askar naik angin sebab Kamil pakai pangkat Mejar Jeneral. Dua paku satu mahkota, itu belum cerita pin payung terjun yang tersisip di dada sasa Farid Kamil.
Itulah Farid Kamil, awak jangan ingat pakaian seragam itu boleh ikut selera, drama Gerak Khas dapat izin khas tau.
Diva: Tolong suami pakaikan butang seragam polis sahaja.
sumber : KOSMO ONLINE
Akhirnya pihak yang terlibat telah pun mengeluarkan kenyataan mengenai isu pemakaian uniform PDRM oleh Farid Kamil ketika majlis resepsinya baru-baru ini. Berkata kepada Mstar Online, Ketua Penolong Pengarah (Urusetia) Jabatan, Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA), Asisten Komisioner Polis, Zulkifli Alias memaklumkan yang Farid tidak melakukan sebarang kesalahan.


Ini kerana uniform yang digunakan oleh Farid Kamil tidak melambangkan imej sebenar PDRM. Malah istiadat lalu di bawah pedang jugak tidak menggambarkan ciri-ciri anggota polis. Kata Zulkifli Alias:-
Pakaian yang digunakan semasa “sword bearer” (lalu bawah pedang) itu bukan uniform rasmi polis malah tiada lencana yang dipakai anggota beruniform itu. Jadi ia bukan satu kesalahan. Cuma ia sedikit mengelirukan.

Namun begitu, Leftenan Komander Rahimah Taib daripada Pegawai Perhubungan Media, Unit Komunikasi Kementerian Pertahanan pula berkata yang pihaknya akan menghantar surat teguran kepada Farid Kamil supaya tidak lagi mengulangi kesilapan ini. Berita baiknya ialah tiada sebarang tindakan undang-undang yang akan dikenakan terhadap Farid. Kata Leftenan Rahimah:-
Pada dasarnya baju, seluar dan topi dipakai Farid itu adalah pakaian anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) manakala lencana pada bahunya adalah lambang mejar jeneral Tentera Darat. Lencana penerbangan di bahu kanan pula menggambarkan seseorang itu adalah anggota Tentera Udara. Kami tidak menerima apa-apa permohonan daripada Farid berhubung perkara itu tetapi langkahnya mencampuradukkan pangkat dan pakaian pasukan beruniform di negara ini adalah tidak wajar.
Diharap anda semua akan berpuas hati dengan penjelasan daripada pihak-pihak yang terbabit. Tak perlu panjangkan lagi cerita ini. Biarlah Farid Kamil tenang menjalani hidup sebagai seorang suami di samping Diana Danielle. Lebih-lebih lagi Diana sedang hamil dan memerlukan perhatian 100% daripada Farid sebagai suaminya.


 
*pelik la...xkan la FK xtanya pihak-pihak atasan sebelum nak decide wat theme camni kan..peranan wedding planner die plak cmne ek ? xkan xbercanggah ngan kehendak FK kot ?
huuurmm...

berikut adalah gambar2 perkhawinan mereka di Putrajaya
farid kamil
farid kamil

Ni plak gambar perkahwinan mereka di Alor Setar , Kedah !
*SUMBER : Yana Samsudin

jangan kali ni ade spekulasi lagi lah ye
**doakan yang terbaik aje lah hendaknya buat hero hati Jaja ni...sob3.. :'(.giliran kita xtau lagi cmna kan.. :)

lagi gambar
http://bit.ly/Rn7fkx


6 comments:

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

nak lain dari lain.. agak2 la ek.. bt org conpius bila tentera benarkan org biasa bt perkahwinan mcm tu

hnahdy said...

sepatutnya xboleh. bukan senang nak dapat lalu bawah pedang kalau bukan pangkat besar.Erk, mmg la dia tidak akan mengulangi kesilapan ni, sebab kawin sekali je.hehe

Dhia Johary said...

wahhh jaja tuka bckground header semua,..cantikk lah!! ni salahkan wedding planner die!! haha

Jaja Sutera said...

@◕ D Y S H A S A H H I R ◕

tu lah..spatutnya kene rujuk ngan orang yg lebih ariff..

Jaja Sutera said...

@hnahdy

xpe..ni pengajaran buat sume..kalo xde orang yg wat salah..kite xkan tau benda tu salah..hehee..haip..ade 3 lagi kuota tuuu

Jaja Sutera said...

@Dhia Johary

ha'ah..Jaja tukar la..sebab da ramai sangat yang pakai theme Marie Cat