7 Warna Ceria - .

Friday 2 March 2012

7 Warna Ceria




Assalammualaikum
.
.
.
.
.
ok...sekarang Jaja nak share ngan koang warna2 ceria yg sesuai utk koang gunakan setiap hari...pada sesiapa yg xtau lagi kan,actually,warna pakaian yang korang pakai mampu mempengaruhi hari2 koang..Ini adalah FAKTA ok (!) kuasa atau aura warna ni memainkan peranan yang sangat penting dalam membentuk keterampilan diri serta ia nya mampu menguasai mood korang !

hey ladies..kalau x percaya..jom sama2 kita..cuba (!) nak?hehee...~apa kata kita sama2 try warna2 yg dah ditetapkan oleh para pengkaji kita mengikut hari ~ Isnin-Ahad (!) maybe koang akan rasa kan satu kelainan yang x pernah koang rasakan sebelum nie..

jom (!) kita terjah !!

1. Isnin - Putih

Putih adalah lambah kesucian.Mulakan rutin harian dengan mengenakan warna putih pada setiap hari Isnin kerana ia nya mampu mencetuskan idea dan merangsang semangat baru dalam diri korg (!) Tapi,ingat...jangan lah pulak semua koang pakai putih..dr tudung,baju,sluar,kasut,accessories sume ~ dah macam ape je...sbaliknya,cuba koang campurkan dengan warna orange,purple,coklat atau ape2 jelah..janji,pastikan majority warna adalah putih ~


2. Selasa - Pink

Merah Jambu pula adalah warna kasih sayang.Pakaian cmni sesuai utk di pakai pada hari Selasa ok ! Sbb ari selasa adalah ari untuk koang b'emosi dan meluahkan perasaan sayang kepada keluarga,teman mahupun sahabat (!)



3. Rabu - Biru

Pada hari Rabu pula pakaian yang sesuai adalah yg berwarna biru yang melambangkan penyembuhan.Ia memberi kesan mendalam terhadap komunikasi dimana ia meningkatkan keyakinan dalam bercakap,beucap,berhujah dan sebagainya.Sesuai untuk pergi interview,meeting atau bhadap dengan orang lain.



4. Khamis - Kuning

Kuning pula adalah warna keceriaan.Cuba sarungkan akaian berwarna kuning pada hari Khamis.Warna kuning termasuk dalam kategori warna yang penuh godaan,ceria,daring dan dikaitkan dengan warna sensual para wanita.



5. Jumaat - Hijau

Warna hijau bermaksud keseimbangan dan melambangkan ketenangan jiwa.Ia juga warna yang mendamaikan buat koang semua.Pemilihan warna hijau pada hari Jumaat mampu memberi sentuhan yang cukup baik buat kita gadis2 terutamanya di hari mulia.


6. Sabtu - Merah

Warna yang sesuai untuk hari Sabtu pula adalah warna merah ok ~ Ia memberi maksud keberanian dan kemewahan.Hari Sabtu ialah hari yang paling sesuai untuk keluar bersiar-siar dan beraktiviti.Lepaking,b'idah,b'sukan dan sebagainya.


7. Ahad - Hitam

Pada hari terakhir iaitu Ahad hari yang sesuai untuk beristirehat dan relakskan minda dari sebarang urusan.Elakkan b'kerja pada hari Ahad tau ! Malah luangkan sedikit masa untuk keluarga tercinta.Memandangkan hari Ahad mempunyai penyerakan zarah yang tidak stabil,pakaian yang berwarna hitam adalah yang paling sesuai !



*Huuuu...kat atas ni just sample warna baju jerk..jgn plak koang gune baju2 kat atas nie.. =.=" haha...kena bpada2 lah..pandai2 la dress up m'ikut kssuaian.. :)


Credit = to Dara.com

13 comments:

lin~ said...

terima kasih atas perkongsian.

sangat suka!

Lieza Nordin said...

saya suka smua wrna di atas.. hek3.. ^^ comel n sempoii

Amanina said...

i really in love with blue colour.
thanks for sharing this nice info,
walking dr bloglists ni.. hehehe

terbaru:
http://amaninajailani.blogspot.com/2012/03/freebies-scratch-background-nak-blog.html

Miss N™ said...

sy xsesuai dgn wrna hijau...huhuh

Jaja Sutera said...

gmbar gown2 kat atas ni yg wat warna2 tu cntik sbnar nye..hehe

Jaja Sutera said...

uik?knape plak?

Unknown said...

wa takde baju hijau... huhuhu...

nice sharing....!

Jaja Sutera said...

ngeee..kene cari lah cmnie.. :P
warna penting tuu..

Suria November said...

hanna suka warna ungu!! heeee.. tak ada dalam list nampaknya..

Jaja Sutera said...

jaja pon suke gak wane pepel...sweet kan..

dya nasir said...

esok dya pakai warna merah lah..hehe

Jaja Sutera said...

kannn.. :)

::CIK LYNN:: said...

cantik la gaun2 ni...=)