Persiapan Pertunangan - .

Wednesday 16 November 2011

Persiapan Pertunangan



Assalammualaikum 

Uiikk..Bukan Jaja yg nk b'tunang..tapi member2 Jaja..
hujung tahun kan..memang musim la...
xtunang..kawen...waahhh..best kann (!)
*ok miang

ni ha..kawan Jaja..dia dok tanya..

weh..aku nk btunang nie..so..aku nk tanye 2 3 pndapat kat ko..
ya2..silakan..

Q = Jaja..kalo ko btunang..ko nak kaler ape?

ko nk tiru aku ke ape nie...
kalo aku la kan..kann...
A = memandangkan bf aku nie die obses gile ngan wane purple..so..hantaran pihak perempuan utk pihak lelaki adalah purple !!
dan mmandangkan aku nie mmg gila pink (!) hantaran dr pihak laki utk pmpuan plak pink !

Q = tak nampak cam crowded sgt ke kaler tu??

A = ha..sbb tu la kite kena pandai sesuaikan..so..utk nmpak die xcrowded..jgn la amik kaler2 pink n pepel yg terang benderang ! kita leh amik soft pink n purple..then,kita combine sket dengan kaler putih..
for ex..kalo dah element mcm ribbon dah wana puple/pink kan..selit lah bunga warna putih (!)

Q = ok..skrang kan style dah lain..kalo dulu tunang xde pelamin..skrg kan dah ade mini pelamin..ko nak wat wane ape??

A = aku...?hehe..iskkk...cadangnya la kan3...aku mesti la ikot thema hantaran tu...pelamin aku nk wane pink ! sbb baju tunang nanti kena warna purpla...ye la..xkan la bf aku nk pakai baju wane pink plak..jambu giler..

Q = weh...aku tgk ko ramai kenal mak2 andam nie..bleh ke rekemen kan dekat aku?? 

A = Ok..lari topik..buley2..ko ckp je ko nk cmne..aku leh rekemen kan..aku leh tunjukkan art work doang..

Q = kalo photographer plak cmne yer??

A = bf aku photog..jempot2..tp,kalo nk photog lain pon boley...pon aku leh rekemen yg tebabo00om tok kaw !!

Q = ok2..hurmm..kalo ko..wang hantaran bape??

A = iskk..rahsia la..bab tu xperlu kot aku nk bgtaw..ngee...

Q = xpelaa..ok..dulang hantaran koang??

A = bf aku kata..nk sikit ! tp,aku nak 11 berbalas 13 !
btunang sekali jer kalo bhbungan bkekalan ! betoi x.. :D

Q = ko ada cadangan tak..untuk hantaran?bagi pihak lelaki utk perempuan ?

A =
-Cincin Pertunangan & Tepak Sireh
-Wang hantaran yg digubah mengikut cita-rasa
-Sepersalinan baju untuk majlis pernikahan
-Sireh Junjung
-Buah-buahan
-Kek Pertunangan
-Telekung,Sejadah & Al-Quran
-Handbag & Kasut
-1 Set Minyak Wangi
-1 Set Make Up
-1 Set Penjagaan Diri

*Bajet = RM 1500-RM 2000 Tolak Wang Hantaran (!)

Q = Kalau pihak perempuan plak?nak bagi dekat lelaki??

A=
-Sireh Junjung
-Sepersalinan Baju Utk Akad Nikah
-Buah-buahan
-Kek Pertunangan
-Coklat
-Al-Quran & Rehal
 -Sejadah
-Kain Pelekat,Songkok & Sampin
-Kasut & Stokin
-Belt & Wallet 
-1 Set Minyak Wangi
-1 Set Penjagaan Diri
-Seluar Jean & T-shirt 

*Bajet = RM 2000-RM 2500
[Barang2 Lelaki Kan Lebih Mahal Dr Pmpuan]

Q = Weh..xmahal sangat ka??mampu ka?

A = amboi ang !! leserrr !! nanti aku keja la hoii..bf aku???haha..die beli camera,hp..beribu riban habis..xkan utk aku xleh kot kann3!! kannnn~

Q = comfirm ke dgn dia ko nk btunang??

A = insyaAllah.. :) 
kalo ade jodoh semua tu..dengan dia lah..
harap2 begitu..doakan kami !

Q = kenapa tiba2 ko bayangkan ko btunang nie dgan dia?maksud aku..ko gunakan warna tema..warna fav dia..ungu bagai???

A = Ya Allah...ape kejadahnya soalan mintak penampo nie..dah skrg nie aku kapel ngan dia kan..mesti la aku psang angan2 dgn dia aku nk btunang n dirikan masjid.. :p

Jaja = ada soxlan lagi x cik kakkkk???excited nk jawab niee?

Q = bila nk tunang n kawen??

A = aku nk keja dulu lah bhaii...nak beli yg branded2 tok bakal tunang hako tu..xkan aku nk beli kat Masjid India jer...
*amik ko..sembang kencang jer kan..
kawen?sampai seru nanti..kawen lah kami..

Ok weh..tu jer aku nk tanye ko..mekaseh jaa ! haha

Sekian sahaja angan2 dan impian Jaja..
Mr.MA..usahakan na...tunaikan impian saya..
awak dah janji aritu kan.. :p
syg awak !! love u baby !!



5 comments:

Miss Hidy said...

Pink purple..good combination..(✿_^)

Unknown said...

mak ai...aku dh lamer kapel pun xpk bnda2 cmni...xreti sgt weh..haha...tp matching gak purple n pink tu..hihihi...

Jaja Sutera said...

@✿ MisZ FieQa ✿

hhehe...alaa,long...
impian tu long..hehhee!
match kan3..!

nurul ezzatie zulkarnain said...

perfect perancangan tu..
bgus2..
leyh wat bajet ekonomi kluarger..

Jaja Sutera said...

@nurul ezzatie zulkarnain

perancangan msa hadapan..hehe