Assalammualaikum
Cite pasal kek ni dah lama .. tapi tadi baru terpandang balik gambar ni .. menyirap balik darah aku !! cite nye gini haa..
Dari perkongsian yang diterima: "Hi OM. Kawan saya minta potongan kek baru sebab yang kek last piece nampak mcm dah tak fresh. Sebab tak puas hati, manager tu letak kek yang dibeli mcm ni. Patut ke buat macam tu?" - Haniza
Kalau Jaja kat tempat customer atas ni , mungkin tanpa segan silu akan pungkang kek ni kat kepala dia .. kuang ajar betol ! patut ke layan customer camtu ?? kalau x boleh cakap xboleh sudah .. xyah nk busuk hati terbalik kan kek ni cmtu ..
memang la nanti masuk perut jadi taik jugak , tapi kita tengah syiok2 nak makan .. bila bukak , tengok topping kek ni camni , x bengkek ke hati ??? mungkin customer bukak kek kat rumah baru perasan kek terbalik .. kalo die nampak depan mata dia manager tu buat cmtu mungkin dia akan buat benda yang sama mcm Jaja nak buat .. haha
haiyayayai .. manager kot ??? kalo staff yang buat camtu , mungkin la boleh dimaafkan .. kot la .. arghh .. tp manager yang sepatutnya memastikan keselesaan pelanggan yg buat camtu , lagi sakit ati ni weyy ..
Jaja memang pantang betul la bab2 cmni , paling xsuka bila waiterss amik order x bawak kertas utk catat .. lepas tu salah hantar..kalao kepala hotak tu boleh ingat semua xpe..yg xboleh nk ingat tu .. iskk ..
dulu penah makan KFC , memang Jaja kalo g KFC ni ayam akan mintak drumstick @ thight sahaja la kan .. sebelum ni memang xde masalah , sampai la satu hari tu .. kami makan dekat KFC Extreme Park Seksyen 13 sana .. staff baru ke apa xsure..
Jaja mintak cam biasa..dia boleh cakap dengan biadap nye .. "kalau camtu xdapat arrr" .. perghh..koajaq x koajaq tu .. xsopan , xde adab .. sepatutnya dia ckp .. "maaf cik , saya tengok dulu .. kalau ade sy akan bagi" itu yang selalu staff cakap pada Jaja .. tp kali ni terkena plak ngan staff kerek ni !
hati ngah panas , da la xdpt ayam gitu .. staff kuajaq plak ! terus jumpa manager dia .. haha ! complaint la ape lagi .. manager , apa je bleh buat selain dari say sorry kan .. maybe lepas tu dia akan sound staff dia ... ggrrrr !!!
tujuan complaint adalah supaya staff tu x repeat mistake yang sama bila berhadapan dengan customer! hope she can learn from her big mistake ~
korang ade pengalaman yang sama x ? sape yg boleh sabar tu mungkin la dapat sabar .. watnye 10 customer yg perangai xleh sabar cam Jaja ni .. haa..haruuu
Thanks , Oh Media !
7 comments:
Betul, kena complain bila kena macam ni. Kita customer bayar untuk service & barang. We dont deserve to be treated badly like this!
adoiiii apa punya jenis manager rupe gini..Tak patut sungguh..Kalau kna kat ai memang ai cmpak jer kek tu ke muka dia..hahah
@Nurul Shahira
kan..kite bayar..lain la kalau free !
@FISYA
haha..sama la..geram betul la kan
manager yang bermasalah
Aipp ape ni manager buat macam ni. Patutnye kena la professional dan berhemah >.<
bab mnager tbalekkn kek tu mmang ptot complain... bab staff tu... hurmm... sorry tu say... saye buat bisness mknan berasaskan ayam... yup... ade ctmers mnyak bhgian trtentu... ade ti.e bile kite x bleh bgi... sound... "hey... i byar taw"... hello... tudong atas kpla akhlak macam taik... nak kire ko byar sume org byar... akad jual beli... x puas hati x yah beli... aku pon x jual kt ko... mcm duit ko tu besar sngat smpai nk sound staff... mungkin rmai yg beranggapan... customers always right... yes... ungkapan kata dari barat yg selalu di guna pkai oleh org kita... TAPI... mat saleh lebih sopan bile dtg ke kdai saye... bkn mcm local yg xde manners... easy... u get what u give... if u give a shit... u got it back...
Post a Comment